Numworx

Handleidingen

UU chromebook toets voor student

Wanneer je als docent de toets inplant als Afgeschermd, staat de toets gewoon in de lijst van gekoppelde modules. Deze wordt echter NIET zichtbaar in de gewone omgeving (https://numworx.uu.nl), maar alleen op de chromebooks in de toetszalen van de UU. Voor een student ziet dat er op de chromebooks als volgt uit:

• Stap 1

Op de chromebooks kan de student naar de toets navigeren en komt op onderstaand scherm terecht, waar de toegangssleutel ingevuld kan worden.

Als de toegangssleutel (het wachtwoord) wordt medegedeeld, kan de toets beginnen.

• Stap 2

Op dit voorblad staat een link naar een korte handleiding die de bediening van de verschillende wiskundige antwoordtypes kort uitlegt. Deze handleiding kan dus al worden bekeken voordat de toets officieel van start gaat.
    Na invullen van de toegangssleutel wordt onderstaand scherm zichtbaar en kan er op het tegeltje geklikt worden om de toets te beginnen.

• Stap 3

Ook binnen de toets kan de korte handleiding eventueel nog geraadpleegd worden via de knop rechtsboven in de toets.

• Let op: Het kan voorkomen dat het handleidingsvenster zich opent buiten het voor de cursor beschikbare veld en daardoor niet meer te sluiten is. Dit kan worden tegen gegaan door naar een andere vraag te gaan. De handleiding zal dan gesloten worden en je kunt weer terug naar de vorige vraag.

• Stap 4

Op de laatste pagina van de toets staat een knop waarmee de toets kan worden ingeleverd.