Numworx

Handleidingen

Toets inplannen op UU chromebooks

Op deze pagina wordt toegelicht hoe je een toets inplant op de UU chromebooks via de webapp. Voor het volledige stappenplan om een toets in te plannen (met alle verschillende opties), klik hier.

Het beschikbaar stellen van een summatieve toets voor afname in de examenzalen op de chromebooks van de universiteit, gaat als volgt:

• Stap 1

Klik vanuit het venster Klassen bewerken op de knop Toekennen onder de derde kolom (Modules).

• Stap 2

Open de boom in de linkerkolom en selecteer de juiste module.

• Stap 3

Zorg dat de module geselecteerd is in de rechterkolom.

• Stap 4

Kies bij Afgeschermd voor JA, hiermee worde de toets alleen zichtbaar op de chromebooks van de UU.

• Stap 5

Kies de toegankelijkheid periode (datum + begin- en eindtijd van de toets).

• Stap 6

Geef een wachtwoord op, die studenten te horen krijgen in de toetszaal.

• Stap 7

Klik op de knop Sla op.

• Merk op dat de toets gewoon in de lijst van gekoppelde modules staat. Doordat de toets als Afgeschermd is aangemaakt, wordt deze NIET zichtbaar in de gewone omgeving (https://numworx.uu.nl), maar alleen op de chromebooks in de toetszalen van de UU.